Hovedside Kontakt oss Logg inn Registrer nytt medlem  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lithium pakke fra Nissan Leaf  (Lest 825 ganger)
Mska
Fersking
*
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 8



« på: Juli 06, 2019, 19:03:26 »

Kjøpte i går en 24kw "Leaf" pakke, dvs den kommer egentlig fra en Nissan E-nv200 (2015 mod gått 58.000, koster 20.000 inkl mva). 
Gikk kjappere enn fryktet å demontere denne.

Dere som har gjort tilsvarende, hva bruktes for å få samme spenning på cellene før de parallell kobles? 

Hva er akseptabel spennings variasjon? (forskjell på høyeste og laveste celle er 13mV i denne pakken, men jeg kan kombinere dem slik at forskjellen ikke blir mer enn 6mV i en blokk)
Motstanden i 3 cm kobberskinne er jo ekstremt liten, men vet ikke hva cellens indre resistans er. Gitt den er i størrelsesorden 100mOhm, blir det jo kun en strømstyrke på 60mA ( 6mV / 100mOhm) ved sammenkobling?


* b1.jpg (418.44 KB, 1527x1145 - vist 33 ganger.)

* b2.jpg (272.63 KB, 859x1145 - vist 36 ganger.)

* b3.jpg (447.84 KB, 1527x1145 - vist 31 ganger.)
Loggført
jkirkebo
Veteran
****
Innlogget Innlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 417



WWW
« Svar #1 på: Juli 07, 2019, 09:50:03 »

Jeg brukte en balanselader som ladet 6 og 6 cellegrupper (3 moduler) i slengen til 3,85V. Men jeg hadde moduler fra tre forskjellige batterier med ganske så forskjellig spenning så det var helt nødvendig. Dine 13mV trenger du ikke å tenke på engang, bare å koble sammen.
Loggført
Mska
Fersking
*
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 8



« Svar #2 på: Juli 07, 2019, 13:56:59 »

Takk,
målte nesten ikke noe strøm mellom to celler ved sammenkobling.

I batteripakken var det forøvrig nok kobberskinner til å koble alt sammen.  Noen må mankes ut og borres hull i.   Disse er 25mm brede 1.6mm tykke (tilsvarer 40mm2). 





* b4.jpg (268.73 KB, 859x1145 - vist 32 ganger.)
Loggført
ca119
Fersking
*
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 34



« Svar #3 på: Juli 21, 2019, 20:53:12 »

Du få skjekke gamletråden til jkirkebo - he knows !!!
http://www.byggehytte.no/index.php?topic=1797.msg10928#msg10928
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
September 21, 2019, 01:51:42

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Siste innlegg
Vindvifte på gassvannvarmer ThomasR
Nødvendig å avbryte lading? ThomasR
Avtrekksvifte toalett ivanJensen
Bidda: Hytteblogg -langsiktig prosjekt Bidda
Beregning av kabeltykkelse Tstens
Bolte bjelke til terrasse på Jackon rsb Tstens
Tilbygg, fuktsperre/isolasjon mellom nytt og gammelt bygg Ygnastølen
Seriekoble batterier (24V, 48V, etc): hvordan brukes det med 12V-utstyr? Amatøren
Sammenheng mellom maksimal effekt og batteristørrelse ThomasR
AGM SOLAR batterier fra Sparelys - Floatspenning Arctic1827
Stålpipe gjennom torvtak. torn
"Low battery" på Multiplus 48/5000 ThomasR
Turisthytte må fjerne vindmølle Jgytterdal@gmail.com
Ubehandet kledning og jernvitriol Jgytterdal@gmail.com
4g-modem/router: Ønsker tips ThomasR
Forbruk fra paneler ved Float? ThomasR
Hvordan utnytte Color Control GX uten nett? kristianh
Litiumbatterier i kulda ThomasR
Endelig, Victron! ThomasR
48V batteribank tom? rox
Styring av strøm med gsm remote Skillenes
Montere solcellepaneler tett på vegg. jkirkebo
Lage hull i 8" tømmer Jutulhaugen
Batterilading og temperatur kompensasjon Amatøren
Lading stopper på 93%; forklaring? johnlovas
Utvide solcelleanlegget ThomasR
Laminat eller vinylklikk i gammel hytte jkirkebo
BMS (Batteriovervåking) - Litium batterier jkirkebo
Vaskemaskin? kristianh
Erfaring med Shurflow vannpumper ivarw
Dimensjonere brønn/vannverk for fem hytter Håvard
Krav til takhøyde i soverom og bad steinis
Dimensjonering av 12V anlegg for weekenbruk haskibr
Batteri BMv 700 å colorkontroll gx etsvends
Victron Multiplus- har mistet sømløs overgang fra 230v lading til inverterdrift Phatbass
Gjenbruk av lagret elbilbatteri jkirkebo
Marathon m12v105ft Tottoa
Drive hytta med Nissan Leaf batteripakke. Amatøren
AGM eller Lithium batteribank Skillenes
Ny AGM batteripakke Skillenes
Venus GX: Hvordan styre rellé nr 2 OS
Hyundai vs Honda bensinaggregater etsvends
Hva trengs for å fjernstarte aggregat gjennom VRM app? Røilern
Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines
TinyPortal v0.9.8 © Bloc