Hovedside Kontakt oss Logg inn Registrer nytt medlem  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Nissan Leaf 24 KWH batteri for salg  (Lest 21802 ganger)
Offpist
Junior
**
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 64



« på: Februar 01, 2018, 06:26:23 »

Et komplett nissan leaf batteri for salg, 48 moduler.
Generasjon 2, fra en sen 2013 modell med 60 000 km, fremdeles god kapasitet.

Kan leveres ferdig demontert innenfor 1 times kjøring rundt Oslo.

Pris 25 000 kr.

Loggført

Følg med på min solcelle produksjon her:
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13188&sid=11097
Offpist
Junior
**
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 64



« Svar #1 på: Juni 02, 2018, 06:24:32 »

Bump, har 2 stk 2015 modell Leaf for salg nå, altså generasjon 2.
Kan være behjelpelig med råd og veiledning på hvordan sette dette opp i et Victron system på hytte.
Loggført

Følg med på min solcelle produksjon her:
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13188&sid=11097
jkirkebo
Veteran
****
Innlogget Innlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 461



WWW
« Svar #2 på: Juni 02, 2018, 15:12:18 »

Jeg kan anbefale disse batteriene, modulene er meget enkel å jobbe med. Settes sammen i pakker med gjengestenger og topp/bunnplate som er i pakka fra før. De kan enkelt kobles sammen med kobberskinner man borer hull i. Fungerer helt supert på hytta mi sammen med en REC BMS.
Loggført
rolfm
Fersking
*
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 35



« Svar #3 på: Juni 09, 2018, 07:32:47 »

Går det an å bygge desse til eit 24v system, eller er det kun 48v? Kunne igrunn tenkt meg leaf-batterier, men har bygd opp heile systemet rundt eit MieV batteri satt opp i 24v... Så viss 48v må eg til med ny inverter.
Loggført
elektrikern
Fersking
*
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 49



« Svar #4 på: Juni 09, 2018, 14:32:46 »

7 moduler i serie gir spenning mellom 24 og 28,7v. Fungerer fint på Victron i allefall.  Har 300A pakke. Kjøpte min fra Alternativ Energi. De leverte med bms og klar til bruk.
Loggført

7,5kW Litiumpakke
4x255w solcelle
Multiplus 3000
Victron Blue solar 100/50
Wallas
Div Honda aggregater
Amatøren
Veteran
****
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Bosted: Asker
Innlegg: 263



« Svar #5 på: Juni 12, 2018, 07:32:07 »

Kjøpte min fra Alternativ Energi. De leverte med bms og klar til bruk.

Har du bilder av leveransen? Det mangler bilder på nettsiden til Alternativ Energi.

Ser de tar Kr 23000.00,- for en pakke på 24 V 8 kWh

Noen som ser for seg muligheten til parallellkoble flere moduler til levert pakke (må utjevnes på kapasitet før sammenkobling for å ikke få en enorm strøm mellom modulene) og bruke samme BMS?
Loggført

Man lærer så lenge man lever.
MortenF
Fersking
*
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 18



« Svar #6 på: September 24, 2018, 19:20:57 »

Jeg er interessert i leaf-pakker og evt. også enkeltmoduler så man kan lage 7S+7P. Målet er en brukbar 48V-pakke. Jeg tror 24 kWh (- sikkerhetsmargin) vil være passende for mitt behov.
Loggført

Victron MultiPlus 48/5000/70-100
24 kWh batteri (7S+7P) fra Leaf med REC BMS
4 x 360 W All Black Mono
Victron SmartSolar MPPT 250/60
Venus GX
Orion TR 48/12-20A
Offpist
Junior
**
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 64



« Svar #7 på: Januar 24, 2019, 11:03:20 »

Har 2 stk GEN 2 pakker inne for salg. 24 KWH.

Kan bistå med råd og noe veiledning da jeg har bygget en del pakker for hyttebruk nå, men jeg tar ikke på meg nøkkelferdige løsninger for øyeblikket.

Batteriene kan leveres komplett slik de står på pall, eller demontert i celle moduler for enkel frakt i privatbil.

Ideel for 24V eller enda bedre ved 48V.
Ikke egnet for 12V anlegg.

Ta kontakt på PM for mer info.
Loggført

Følg med på min solcelle produksjon her:
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13188&sid=11097
Offpist
Junior
**
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 64



« Svar #8 på: Februar 07, 2019, 09:37:20 »

Begge Nissen Leaf batteriene er nå solgt.
Men jeg har mye batteri celler fra både E-Up og E-Golf som også egner seg for hyttebruk.

14 stk moduler fra E-Up gir en 51,8V pakke på 300AH.  (15,5 KWH)

Kombinert med REC BMS og Victron Multiplus og Color controll så blir dette et ypperlig hytte anlegg.

Ta kontakt på PM for mer info.
Loggført

Følg med på min solcelle produksjon her:
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13188&sid=11097
sgrevskott
Fersking
*
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 2



« Svar #9 på: Mars 15, 2019, 12:19:34 »

hei, gir du meg en lyd når du får 2 leaf moduler inn? holder på å bygge 14s7p men har bare 96 celler, ikke 98 :/ Mine pakker er gått 27 og 40k, 2015 modeller begge 2
Loggført

Mvh Sverre Grevskott, daglig leder EnergiTek As
Offpist
Junior
**
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 64



« Svar #10 på: Mars 26, 2019, 13:21:26 »

Joda, men jeg selger sjeldent løse celler.
Kun hele batteri pakker.
Loggført

Følg med på min solcelle produksjon her:
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13188&sid=11097
jkirkebo
Veteran
****
Innlogget Innlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 461



WWW
« Svar #11 på: Mars 26, 2019, 18:46:44 »

hei, gir du meg en lyd når du får 2 leaf moduler inn? holder på å bygge 14s7p men har bare 96 celler, ikke 98 :/ Mine pakker er gått 27 og 40k, 2015 modeller begge 2

Jeg bygget 14S16P på hytta (dvs. 7 moduler i serie og 16 i parallell). Men om jeg skulle gjort det på nytt i dag hadde jeg valgt 16S. Både Victron og Outback-utstyr håndterer den nødvendige spenningen, og med 8 moduler i serie går det opp med 48 moduler i et Leaf-batteri (blir da 6 i parallell).

Så om du har to pakker ville jeg laget 8 blokker med 12 moduler i hver og koblet disse i serie.

Eneste man kan slite med er Victron sine DC-DC, de går bare opp til 60V. De har 110V utgave og, men den starter på 60V Trist

Edit: Ser at Orion-Tr nå går fra 32-70V så da er heller ikke DC-DC noe problem på 16S Glad
Loggført
OS
Legende
*****
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 1.054



« Svar #12 på: April 10, 2019, 21:32:29 »

Jeg bygget 14S16P på hytta (dvs. 7 moduler i serie og 16 i parallell). Men om jeg skulle gjort det på nytt i dag hadde jeg valgt 16S. Både Victron og Outback-utstyr håndterer den nødvendige spenningen, og med 8 moduler i serie går det opp med 48 moduler i et Leaf-batteri (blir da 6 i parallell).

Så om du har to pakker ville jeg laget 8 blokker med 12 moduler i hver og koblet disse i serie.

Eneste man kan slite med er Victron sine DC-DC, de går bare opp til 60V. De har 110V utgave og, men den starter på 60V Trist

Edit: Ser at Orion-Tr nå går fra 32-70V så da er heller ikke DC-DC noe problem på 16S Glad

Hei!

Vurderer denne løsningen selv men sliter med å finne en BMS som støtter det. Batrium har en løsning for 7 Leaf i serie (men ikke åtte). De har for 16 enkeltceller men enkeltceller har en vel ikke tilgang til på Leaf. Samme med REC.

 Har du sjekket dette?
Loggført

Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap
jkirkebo
Veteran
****
Innlogget Innlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 461



WWW
« Svar #13 på: April 11, 2019, 10:39:31 »

Jeg bygget 14S16P på hytta (dvs. 7 moduler i serie og 16 i parallell). Men om jeg skulle gjort det på nytt i dag hadde jeg valgt 16S. Både Victron og Outback-utstyr håndterer den nødvendige spenningen, og med 8 moduler i serie går det opp med 48 moduler i et Leaf-batteri (blir da 6 i parallell).

Så om du har to pakker ville jeg laget 8 blokker med 12 moduler i hver og koblet disse i serie.

Eneste man kan slite med er Victron sine DC-DC, de går bare opp til 60V. De har 110V utgave og, men den starter på 60V Trist

Edit: Ser at Orion-Tr nå går fra 32-70V så da er heller ikke DC-DC noe problem på 16S Glad

Hei!

Vurderer denne løsningen selv men sliter med å finne en BMS som støtter det. Batrium har en løsning for 7 Leaf i serie (men ikke åtte). De har for 16 enkeltceller men enkeltceller har en vel ikke tilgang til på Leaf. Samme med REC.

 Har du sjekket dette?

Du har tilgang til enkeltcellene i Leaf-modulene. Det er 3 terminaler på Leaf-modulene. Pluss, minus og "midten", dvs. terminalen mellom de seriekoblede cellene. Så du kan bruke en helt vanlig BMS, f.eks REC som jeg bruker.
Loggført
Amatøren
Veteran
****
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Bosted: Asker
Innlegg: 263



« Svar #14 på: April 15, 2019, 07:56:46 »

Hva er vekten på en Leaf pakke?
Loggført

Man lærer så lenge man lever.
jkirkebo
Veteran
****
Innlogget Innlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 461



WWW
« Svar #15 på: April 15, 2019, 08:22:24 »

Hva er vekten på en Leaf pakke?

Modulene veier 3,8kg pr. stk. og det er 48 av dem. Alle modulene til sammen veier altså 182,4kg. En hel batteripakke med innpakning og festemateriell veier selvsagt mer, jeg vil anslå omkring 300kg eller kanskje noe mer.
Loggført
Offpist
Junior
**
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 64



« Svar #16 på: Oktober 01, 2019, 20:31:37 »

Jeg har fått inn et mitsubishi I-Miev batteri liggende nå.
Det skulle man kunne bygge et bra 24V batteri av bestående av 7 moduler som hver inneholder 8 celler på 50AH. Totalt kapasitet blir da 10,36KWH.

Jeg har også E-Golf og E-Up moduler.

Send meg en PM så kanskje jeg kan hjelpe deg.
Loggført

Følg med på min solcelle produksjon her:
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13188&sid=11097
Offpist
Junior
**
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 64



« Svar #17 på: Oktober 23, 2019, 19:07:17 »

Jeg har fått inn en komplett batteri pakke fra Mercedes El-bil.
Et samarbeid med Tesla resulterte i at denne bilen ble levert med Tesla celler men i mindre format enn det man finner i Model S og X.

Hver modul har ca 3 KWH kapasitet og er i 7S, altså perfekt for 24V eller 48V.

12 moduler totalt, for 36 KWH. Eller 3000AH @ 12V og 1500AH 24V om du vil.

Modulene har innebygget slave BMS som kan styres av Simp-BMS i et større anlegg.

Selges som komplett løsning med BMS enten i 24V eller 48V oppsett.

Kommuniserer med Victron via CAN.

Loggført

Følg med på min solcelle produksjon her:
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13188&sid=11097
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
Juli 12, 2020, 21:35:43

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Siste innlegg
Størrelse på inverter StefanPal
Platting på leca Ygnastølen
Strømaggregat - IT eller TN nett? jkirkebo
Solcellepanel Black 400w Røilern
Jording av off grid hytteanlegg med 230v inverter og aggregat Ygnastølen
Bidda: Hytteblogg -langsiktig prosjekt Bidda
Tilkobling trykkluft jkirkebo
Takk for gode tilbakemeldinger. Anlegg ferdig og i drift. EspenE
Tips til lavtbyggende Septiktank / samletank Sortvann jkirkebo
vakuumtoalett vs forbrenningstoalett ( vs wc) jkirkebo
Passende aggregat til vedkløyver. jkirkebo
Rimelig nøkkelferdig fjellhytte 80-90m2 + hems Daria
Male den vite baksiden av solcellepanelene StefanPal
Wallas ,krav til avstand til brennbart Tstens
Frese asfalt Sæters
Råte i stubbloft og gulv Sæters
Autostart av Honda aggregat SeSe
Pris brukt Wallas 4000 Sæters
Dimensjonering av Victron Blue Solar regulator til solcellepanel OS
BMS - for Lithium batterier Jgytterdal@gmail.com
Valg av strømaggregat Slyboy
Dimensjonering av nytt solcelle anlegg i gammel hytte StefanPal
Cami på diesel Ygnastølen
Absopasjonsspenning Skillenes
VVS spørsmål Sæters
Pumpe vann fra innsjø, elektrisk via aggregat, eller bensindrevet? Sæters
Fjell i dagen og stående vann i gammel kjeller Støvle
Lage hagebord til hytta selv gordon
Stor forskjell mellom AC forbruk og batteri forbruk carlfrr
Autonom drift av Honda EU30i TF churchboo
UV filter til rensing av vann Jgytterdal@gmail.com
REC BMS - Victron - Styring av ladespenning carlfrr
VRM Logic to control usage of excess PV energy carlfrr
trykkvannspumpe med tank - FL-43 Eggedal
Søyletrøbbel Eggedal
Batteri monitor/solar regulator via wifi? Mska
Tilbakemelding på offgrid oppsett StefanPal
Bakkestativ fra Sparelys johnlovas
Inneklima og ventilasjon i hytte Arctic1827
Victron 150/35 og 3x315w serie vs paralell EspenE
Victron Multiplus og Venus GX problemer hasandem
Timberframe tomtenisse
Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines
TinyPortal v0.9.8 © Bloc