Hovedside Kontakt oss Logg inn Registrer nytt medlem  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Nissan Leaf 24 KWH batteri for salg  (Lest 15710 ganger)
Offpist
Junior
**
Innlogget Innlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 62



« på: Februar 01, 2018, 06:26:23 »

Et komplett nissan leaf batteri for salg, 48 moduler.
Generasjon 2, fra en sen 2013 modell med 60 000 km, fremdeles god kapasitet.

Kan leveres ferdig demontert innenfor 1 times kjøring rundt Oslo.

Pris 25 000 kr.

Loggført

Følg med på min solcelle produksjon her:
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13188&sid=11097
Offpist
Junior
**
Innlogget Innlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 62



« Svar #1 på: Juni 02, 2018, 06:24:32 »

Bump, har 2 stk 2015 modell Leaf for salg nå, altså generasjon 2.
Kan være behjelpelig med råd og veiledning på hvordan sette dette opp i et Victron system på hytte.
Loggført

Følg med på min solcelle produksjon her:
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13188&sid=11097
jkirkebo
Veteran
****
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 434



WWW
« Svar #2 på: Juni 02, 2018, 15:12:18 »

Jeg kan anbefale disse batteriene, modulene er meget enkel å jobbe med. Settes sammen i pakker med gjengestenger og topp/bunnplate som er i pakka fra før. De kan enkelt kobles sammen med kobberskinner man borer hull i. Fungerer helt supert på hytta mi sammen med en REC BMS.
Loggført
rolfm
Fersking
*
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 35



« Svar #3 på: Juni 09, 2018, 07:32:47 »

Går det an å bygge desse til eit 24v system, eller er det kun 48v? Kunne igrunn tenkt meg leaf-batterier, men har bygd opp heile systemet rundt eit MieV batteri satt opp i 24v... Så viss 48v må eg til med ny inverter.
Loggført
elektrikern
Fersking
*
Innlogget Innlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 45



« Svar #4 på: Juni 09, 2018, 14:32:46 »

7 moduler i serie gir spenning mellom 24 og 28,7v. Fungerer fint på Victron i allefall.  Har 300A pakke. Kjøpte min fra Alternativ Energi. De leverte med bms og klar til bruk.
Loggført
Amatøren
Veteran
****
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Bosted: Asker
Innlegg: 263



« Svar #5 på: Juni 12, 2018, 07:32:07 »

Kjøpte min fra Alternativ Energi. De leverte med bms og klar til bruk.

Har du bilder av leveransen? Det mangler bilder på nettsiden til Alternativ Energi.

Ser de tar Kr 23000.00,- for en pakke på 24 V 8 kWh

Noen som ser for seg muligheten til parallellkoble flere moduler til levert pakke (må utjevnes på kapasitet før sammenkobling for å ikke få en enorm strøm mellom modulene) og bruke samme BMS?
Loggført

Man lærer så lenge man lever.
MortenF
Fersking
*
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 14



« Svar #6 på: September 24, 2018, 19:20:57 »

Jeg er interessert i leaf-pakker og evt. også enkeltmoduler så man kan lage 7S+7P. Målet er en brukbar 48V-pakke. Jeg tror 24 kWh (- sikkerhetsmargin) vil være passende for mitt behov.
Loggført

Victron MultiPlus 48/5000/70-100
24 kWh batteri (7S+7P) fra Leaf med REC BMS
4 x 360 W All Black Mono
Victron SmartSolar MPPT 250/60
Venus GX
Orion TR 48/12-20A
Offpist
Junior
**
Innlogget Innlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 62



« Svar #7 på: Januar 24, 2019, 11:03:20 »

Har 2 stk GEN 2 pakker inne for salg. 24 KWH.

Kan bistå med råd og noe veiledning da jeg har bygget en del pakker for hyttebruk nå, men jeg tar ikke på meg nøkkelferdige løsninger for øyeblikket.

Batteriene kan leveres komplett slik de står på pall, eller demontert i celle moduler for enkel frakt i privatbil.

Ideel for 24V eller enda bedre ved 48V.
Ikke egnet for 12V anlegg.

Ta kontakt på PM for mer info.
Loggført

Følg med på min solcelle produksjon her:
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13188&sid=11097
Offpist
Junior
**
Innlogget Innlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 62



« Svar #8 på: Februar 07, 2019, 09:37:20 »

Begge Nissen Leaf batteriene er nå solgt.
Men jeg har mye batteri celler fra både E-Up og E-Golf som også egner seg for hyttebruk.

14 stk moduler fra E-Up gir en 51,8V pakke på 300AH.  (15,5 KWH)

Kombinert med REC BMS og Victron Multiplus og Color controll så blir dette et ypperlig hytte anlegg.

Ta kontakt på PM for mer info.
Loggført

Følg med på min solcelle produksjon her:
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13188&sid=11097
sgrevskott
Fersking
*
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 2



« Svar #9 på: Mars 15, 2019, 12:19:34 »

hei, gir du meg en lyd når du får 2 leaf moduler inn? holder på å bygge 14s7p men har bare 96 celler, ikke 98 :/ Mine pakker er gått 27 og 40k, 2015 modeller begge 2
Loggført

Mvh Sverre Grevskott, daglig leder EnergiTek As
Offpist
Junior
**
Innlogget Innlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 62



« Svar #10 på: Mars 26, 2019, 13:21:26 »

Joda, men jeg selger sjeldent løse celler.
Kun hele batteri pakker.
Loggført

Følg med på min solcelle produksjon her:
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13188&sid=11097
jkirkebo
Veteran
****
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 434



WWW
« Svar #11 på: Mars 26, 2019, 18:46:44 »

hei, gir du meg en lyd når du får 2 leaf moduler inn? holder på å bygge 14s7p men har bare 96 celler, ikke 98 :/ Mine pakker er gått 27 og 40k, 2015 modeller begge 2

Jeg bygget 14S16P på hytta (dvs. 7 moduler i serie og 16 i parallell). Men om jeg skulle gjort det på nytt i dag hadde jeg valgt 16S. Både Victron og Outback-utstyr håndterer den nødvendige spenningen, og med 8 moduler i serie går det opp med 48 moduler i et Leaf-batteri (blir da 6 i parallell).

Så om du har to pakker ville jeg laget 8 blokker med 12 moduler i hver og koblet disse i serie.

Eneste man kan slite med er Victron sine DC-DC, de går bare opp til 60V. De har 110V utgave og, men den starter på 60V Trist

Edit: Ser at Orion-Tr nå går fra 32-70V så da er heller ikke DC-DC noe problem på 16S Glad
Loggført
OS
Legende
*****
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 1.035



« Svar #12 på: April 10, 2019, 21:32:29 »

Jeg bygget 14S16P på hytta (dvs. 7 moduler i serie og 16 i parallell). Men om jeg skulle gjort det på nytt i dag hadde jeg valgt 16S. Både Victron og Outback-utstyr håndterer den nødvendige spenningen, og med 8 moduler i serie går det opp med 48 moduler i et Leaf-batteri (blir da 6 i parallell).

Så om du har to pakker ville jeg laget 8 blokker med 12 moduler i hver og koblet disse i serie.

Eneste man kan slite med er Victron sine DC-DC, de går bare opp til 60V. De har 110V utgave og, men den starter på 60V Trist

Edit: Ser at Orion-Tr nå går fra 32-70V så da er heller ikke DC-DC noe problem på 16S Glad

Hei!

Vurderer denne løsningen selv men sliter med å finne en BMS som støtter det. Batrium har en løsning for 7 Leaf i serie (men ikke åtte). De har for 16 enkeltceller men enkeltceller har en vel ikke tilgang til på Leaf. Samme med REC.

 Har du sjekket dette?
Loggført

Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap
jkirkebo
Veteran
****
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 434



WWW
« Svar #13 på: April 11, 2019, 10:39:31 »

Jeg bygget 14S16P på hytta (dvs. 7 moduler i serie og 16 i parallell). Men om jeg skulle gjort det på nytt i dag hadde jeg valgt 16S. Både Victron og Outback-utstyr håndterer den nødvendige spenningen, og med 8 moduler i serie går det opp med 48 moduler i et Leaf-batteri (blir da 6 i parallell).

Så om du har to pakker ville jeg laget 8 blokker med 12 moduler i hver og koblet disse i serie.

Eneste man kan slite med er Victron sine DC-DC, de går bare opp til 60V. De har 110V utgave og, men den starter på 60V Trist

Edit: Ser at Orion-Tr nå går fra 32-70V så da er heller ikke DC-DC noe problem på 16S Glad

Hei!

Vurderer denne løsningen selv men sliter med å finne en BMS som støtter det. Batrium har en løsning for 7 Leaf i serie (men ikke åtte). De har for 16 enkeltceller men enkeltceller har en vel ikke tilgang til på Leaf. Samme med REC.

 Har du sjekket dette?

Du har tilgang til enkeltcellene i Leaf-modulene. Det er 3 terminaler på Leaf-modulene. Pluss, minus og "midten", dvs. terminalen mellom de seriekoblede cellene. Så du kan bruke en helt vanlig BMS, f.eks REC som jeg bruker.
Loggført
Amatøren
Veteran
****
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Bosted: Asker
Innlegg: 263



« Svar #14 på: April 15, 2019, 07:56:46 »

Hva er vekten på en Leaf pakke?
Loggført

Man lærer så lenge man lever.
jkirkebo
Veteran
****
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 434



WWW
« Svar #15 på: April 15, 2019, 08:22:24 »

Hva er vekten på en Leaf pakke?

Modulene veier 3,8kg pr. stk. og det er 48 av dem. Alle modulene til sammen veier altså 182,4kg. En hel batteripakke med innpakning og festemateriell veier selvsagt mer, jeg vil anslå omkring 300kg eller kanskje noe mer.
Loggført
Offpist
Junior
**
Innlogget Innlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 62



« Svar #16 på: Oktober 01, 2019, 20:31:37 »

Jeg har fått inn et mitsubishi I-Miev batteri liggende nå.
Det skulle man kunne bygge et bra 24V batteri av bestående av 7 moduler som hver inneholder 8 celler på 50AH. Totalt kapasitet blir da 10,36KWH.

Jeg har også E-Golf og E-Up moduler.

Send meg en PM så kanskje jeg kan hjelpe deg.
Loggført

Følg med på min solcelle produksjon her:
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13188&sid=11097
Offpist
Junior
**
Innlogget Innlogget

Kjønn: Mann
Innlegg: 62



« Svar #17 på: Oktober 23, 2019, 19:07:17 »

Jeg har fått inn en komplett batteri pakke fra Mercedes El-bil.
Et samarbeid med Tesla resulterte i at denne bilen ble levert med Tesla celler men i mindre format enn det man finner i Model S og X.

Hver modul har ca 3 KWH kapasitet og er i 7S, altså perfekt for 24V eller 48V.

12 moduler totalt, for 36 KWH. Eller 3000AH @ 12V og 1500AH 24V om du vil.

Modulene har innebygget slave BMS som kan styres av Simp-BMS i et større anlegg.

Selges som komplett løsning med BMS enten i 24V eller 48V oppsett.

Kommuniserer med Victron via CAN.

Loggført

Følg med på min solcelle produksjon her:
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13188&sid=11097
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
Januar 22, 2020, 10:29:01

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Siste innlegg
Årsforbruk brennstoff, Safire/Wallas/Cami Jgytterdal@gmail.com
Tank/drivstoffmåler OS
Dometic tec 29 Autonom selges Howard
Parallellkobling av Multiplus Inverter/Lader Røilern
Foreløpige erfaringer med Victron Connect Beta app Offpist
Familiehytta Varden eller Furutangen Marianne 75
Familiehytta - Lytt mellom rom/etasje eisvin
God jul og godt nytt hytteår! Jgytterdal@gmail.com
24V eller 48V Lithium Ion batteri pakke selges. Offpist
REC BMS - Victron - Styring av ladespenning Offpist
Lading av lithiumceller i kulde Skillenes
Autonom drift av Honda EU30i TF Torstein
Oppvarming og drift av ny hytte. ksae
Oppgradering av El-anlegg på "Strømløs" hytte. EG
Oppvaskmaskin med vann levert fra vanndunk Villen
CBW til autonom drift av Honda EU30is fs Røilern
Ventil for å prioritere vannet til håndvask fremfor toalett? Knerten
Valg av strømaggregat Røilern
VictronConnect Jgytterdal@gmail.com
Prosjekt Lithium batterier Jgytterdal@gmail.com
Mysteriet med de forsvunnede watt.. OS
Regulator viser full-ladet batteri raskt under ladning etsvends
Ulyd i Wallas Jutulhaugen
Vurderer Wallas 40. Tips og råd mottas med glede. eisvin
Autostart av Dometic TEC 29 aggregat vha Victron inverter/lader ThomasR
Blanding av forskjellige AGM batterier i parallel virker OK. Riktig? Røilern
"Conditioning charge" - hvor får man tak i "manuelle" ladere? Røilern
Oppvarming med åpen flamme fra kokeapparat vs infrarød gassovn Hyttesol
Hvor kan vi få tak i parafin etter fyringsforbudet inntrer. erstokke
Varmekabler i vannrør som ligger over bakken elektrikern
Plassering av vanntank KjellG
Tørke ut lukket hyttebygg Amundw99
Honda Eu30 Autonomt aggregat Howard
Regulatorer og omformere man kan styre (skru av) over nett? jkirkebo
Skjøting.... Nybygger
Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines
TinyPortal v0.9.8 © Bloc